Téli Bojlizás IMPERIAL BAITS csalikkal
December elején úgy döntöttem, hogy az évben talán utoljára, de meglátogatom az egyik kedvenc horgász tavamat, a Bontova-i bojlis tavat egy rövid hétvégére, és megpróbálok az Imperial Baits segítségével sikereket elérni. Az időjárás előrejelzést nézve, gondolkodtam erősen, hogy lemondok erről a túráról, mivel 80-90 km/h szelet, hófúvást és -8°C-ot jósoltak. Mint kiderült ez teli találat volt! Péntek délután érkeztem meg a tóra, és ekkor szembesültem azzal a ténnyel, hogy ez nem egy hétköznapi peca lesz, hanem egy EXTRÉM Pontyhorgászat! Az 1 es helyet foglaltam le, pakolás után dacolva a széllel csónakba szálltam, és elindultam 2 megfelelő helyet keresni. Az elsőt egy vízbe dőlt fa elé 3 méterrel egy kemény púpra, 1,2 méteres vízbe, a parttól kb. 90 méter távolságra. A másik helyet fél óra tapogatás és fagyoskodás után találtam meg. A parttól 200 méterre az árok vonalában 2 méteres vízbe, egy viszonylag kemény,4-5 centi lágy iszappal borított 60 centi átmérőjű gödörre esett a választásom. Etetni és csalizni a már jól bevált, MONSTER PARADISE-t és ELIT STRAWBERRY-t választottam ki 14 mm- es méretben. A közelebbi helyen Elit Strawberry-t, a távoli bóján pedig az egyik favorit Bojlimat, a Monster Paradise-t etettem, 20-20 szemet bójánként, mivel ilyenkor kevesebbet mozognak és táplálkoznak a halak. A szerlék élesítése után a tábort kezdtem el felállítani. Mondhatni élvezet volt a szélbe a sátrat felállítani, de szerencsére volt segítségem.

Az éjszaka nem nagyon erőltették meg magukat a halak, 4 db. 2-5 kg közti példányt tudtunk szákba terelni. Reggelre 5 centi hó esett le, Frissíteni indultam, de egyre erősebben kezdett el fújni a szél, és erősen havazott. Ennek ellenére úgy döntöttem, hogy újra húzom a pecákat, és változtatok az előkéken. A túra során Fox és CARP RUSH horgokkal horgásztam, és hasonlítottam össze őket. Ezen kívül a CARP RUSH Mouth snaggert, és 1 méter hosszú Kryston leadcore-t használtam. A szerlékem 1-1,2 méteres 60lb Kryston Leadcore, egy fix 110 grammos Fox Horizon ólom, PB Product 25 lb 30- centis fonott előke, Fox Kuro S2 es 6-os horog és dupla 14-es bojli. A másik előke annyiban különbözik, hogy 20 centis előke, 6-os Carp Rush Centurion 2000 horog Mouth snagger és 14-es hóember.

Ezek után elindultam és újra húztam a szerlékeket, a hófúvás kellős közepébe. Mondhatom, hogy a hófúvással a kapások is megjöttek. 20 percenként csipogott a jelző! A közelebbi bójám adja a halt, de a távoli nem. Felraktam 1 szem v pops –ot és újrahúztam a szerléket!

Ahogy leraktam a botot a jelzőre, a swinger felugrott és visít a jelző. Beugrottam a csónakba és pár perces fárasztás után a szákba pihent egy 9 kilós töves.

Nagyon örültem a halnak mivel mind a 2 etetésemen fogtam már halat. Úgy döntöttem, hogy nem pop up-ot viszek vissza, hanem egy hóember szerléket Monster Paradise pasztával. A kapások egyre sűrűbben jöttek, persze a hófúvás kellős közepébe. Nem nagy halak, de a kicsinek is örülni kell! 3-6 kilós példányok szépen jöttek mind a 2 etetésről.

11 óra fele egy lassú húzós kapásom volt, a távoli bójámon. Felvettem a botot és megszólalt a fékem. Éreztem, hogy nagy hal van a horgomon, de nem tudtam mekkora. Mire a hal fölé értem, már se az ujjaimat se az arcomat nem éreztem. 20 perc után egy hatalmas tükrös pihent a merítőben. Leraktam a csalit, és siettem a partra. A mérlegelésnél igen csak meglepődtem. A mérleg 14,4 kg-ot mutatott! Hihetetlen boldog voltam, mivel ebben az időben ekkora hallal nem is reméltem a találkozást. De hát ezért horgászunk! Pár kép után Boldogan engedtem útjára ezt a gyönyörű halat.

Sikerült! Az örömöm leírhatatlan. Igaz a kezeim még mindig nem érzem, de megérte. Ezek után egy kis csend volt a jelzők hallgattak. 4 órakor frissítés előtt egy ejtős kapás volt a közelebbi etetésemen. Azt hittem, hogy kis hal, mert felém úszott! Amikor megláttam nem hittem a szememnek! Egy 10,2 kg-os töves pihent a szákban. Megjött a második, 10 feletti hal.

Pár kép után örömmel engedtem útjára a halt.

Ezek után újra húztam a csalikat, és vártam a jelzők csipogását. Húsz perc után a távoli bólyán egy ejtős kapásom volt. Bevágás után csónakba ugrottam és igyekeztem a hal felé. Pár perc után már csúszott a merítőbe egy 8,2-es töves.

Fertőtlenítés, fotózás után már úszott is szabadon a hal. Az est leszálltjáig még 3 pontyot sikerült fogni 4-6 kiló átlagban.

Az első kapás 8 óra körül érkezett a távoli bóján. Úgy döntöttem, lesz, ami lesz, én kitekerem partról. Bele telt 1 kis időbe, de kijött szépen. Megszákoltam, Gyorsan lefotóztuk, és mérlegeltük. A mérleg 10,15 kg nál állt meg. A harmadik 10 feletti hal volt a kezemben pár kép erejéig. A hal vissza engedése után, boldogan húztam vissza a szerelékemet a helyére. Már kifele jöttem, szólt a másik botom is. Mire kiértem már 20 méterrel arrébb volt a hal. Felvetem a botot, de mást nem is tudtam csinálni. Üvölt a fék! Mire csónakba szálltam már közeledett a távoli bójámhoz. Talán a tó legnagyobb hala van a horgomon? Gondoltam magamban, de ebben pillanatban már repült is ki a szerlékem a vízből! A Fox horog kiakadt a szájából. Nagyon csalódott voltam, de hát nem lehet vele mit csinálni. Majd legközelebb. Lecseréltem a Fox előkémet Carp Rush-ra. Az éjszaka folyamán még 6 db pontyot sikerült megfognom, az átlagos méretet. Reggel fáradtan, kicsit csalódottan pakoltam össze. Az évi utolsó pecámat letudtam. 80-90 kg-os összfogás, három 10+ os hal, 6.2 kilós átlag. A horgászat során használt előkéket összehasonlítván, Meglepett az eredmény. A Fox horogról 1 nagy testű halam ment el, míg a CARP RUSH-ról 1 sem. A Fox horgok hegyei eltompultak, a CARP RUSH horgok hegyei ugyan olyan szúrósak maradtak, és a legközelebbi horgászaton gond nélkül fogom használni! Engem meggyőztek ezek a horgok. A bojlik jól szerepeltek, és sok halat adtak. Reggelre megállt a szél is és a tó széle kezdett befagyni.

Köszönet a támogatóknak, akik nélkül nem jöhetett létre ez a túra. Ezek után Kellemes Karácsonyi Ünnepeket, és nagy halakban gazdag Boldog újévet kívánok minden kedves ismerősnek, és olvasónak.