Sajgó Péter túrája
Csütörtök délután a szinte már pokoli hőségben megérkeztünk a festői szépségű Bontovai-Horgásztóra ahová már korábbi siker, élmények fűztek. Csoda szép látvány fogadott minket,a madarak csiripeltek, a tó tükre csillogott és már várt ránk egy hűs fa árnyékában az 1es part melletti helyünk.

Sátorállítás és kipakolás végeztével neki is álltunk a halak etetésének. A túlsó part vízre hajló bedőlt fa két széleinél helyeztük el a csalikat a 60-80cm-es vízbe. A délután folyamán 1-4 kg közötti kisebb példányok akadtak horogra, majd kora este amikor már csak bojlival etettünk megérkeztek a nagyobb példányok is. Éjjszakára feltettem két szem bojlit a nagyobb hal reményében de sajnos nagyon nem ment a hal csütörtök éjjel, kettő kisebb pontyot fogtunk.

Másnap korán reggel frissen ébredtünk és már vízre is szálltunk ismét a túlsó parthoz igyekeztünk és ismét megszórtam a fa két szélét pár szem bojlival. Beélesítve a botok és vártuk a kapást, közben neki álltunk reggelizni amikor egy nagyon erős húzós kapásra lettem figyelmes és éreztem hogy ez már talán jobb hal lesz, 10perc fárasztás után a part szélébe sajnos leakadt 10kiló körülire saccoltam. 10óra magasságába erős szél támadt fel ekkor bíztam benne hogy talán megindulnak a halak, 2-3 órát fújt a szél utánna újra húztam a szereléket és még ki se értem a partig már éreztem hogy valami húzza, gyorsan kiugrottam a csónakból és elkezdtem fárasztani. Közben a másik botomon kapás volt ekkor átradtam a botot barátnőmnek és gyorsan kihúztam egy fél kilós pontyot utánna átvettem a botot és kb. 15 perc fárasztás után szákba tereltem a szép pontyot 10+. Ismét újra húztam a szereléket és megint megérkeztek az etetésemre az apró pontyok. Fogtam 5-6 darabot amiután egy ujfajta csalit próbáltam ki, és talán ez volt a legeredményesebb mert 20perc után egy ismét durva húzós kapás, bevágtam és elkezdett menni a bokor felé ekkor csónakba száltam mert éreztem hogy az eddigi talán legnagyobb halam van a horgon! Beúszott a bokor alá de szerencsére sikerült kiszabadítanom és a nyílt víz felé vette az irányt, 30percig fárasztottam mert nagyon nagy erőben volt a hal és többször megforgatott a csónakkal. 13-15 kilóra saccoltam amikor kiértem vele a partra egyből fényképezés és mérlegelés lett volna a terv csak sajnos a 15kg-os mérleg kiakadt, sajnos a pontos súját még magamam sem tudom és szájfertőtlenítés után vissza nyerte szabadságát. Péntek délután nagyon ment a hal 2x is volt hogy 2 boton egyszerre rajta a hal. A péntek éjjszakánk ismét nagyon gyenge volt mert 3 halat fogtunk de már szebbeket (7.40,6,8.15).