Januári invázió a Bonotvai tavon!
Beköszöntött az újév,elteltek az ünnepek de hiányzott valami a megszokott életemből,már régen voltam horgászni,ezért úgy dönöttem,hogy január 6.-án célba veszem a Bontovai tavat egy kis téli pecára.A horgászatot 48 órára terveztük egy jó barátommal,amikor megérkeztünk a tóhoz nem az a látvány fogadott minket mint amit szerettünk volna,vagy mint azt az előző napok tavaszias időjárása mutatott.Viharos erejű szél,3-4 fok és szemerkélő havaseső…Elgondolkodtam rajta,hogy vajon sikkerrel járunk-e vagy esetleg teljes kudarcal végződik a horgászat.Kipakoltuk a felszereléseket,a tó középső részét vettük célba.Csónakba száltunk,és radarozni kezdtünk valamint a kiszemelt hejekre bóját raktunk,amiből 3 db a patakmederbe került ahol 2.5 méteres a vízmélység és az egyik bójámat a partszéli nádastól 25 méterre raktam le egy törés szélébe ahol a víz mélysége 1.7 méter volt.Felcsaliztam a szerelékeket ami mind a 2 botomon állt egy darab 142 gramos Inline ólomból,80 cm leadcore ból és egy 18 librás előkezsinórból aminek a hossza 20 cm volt,a horog amit hazsnáltam az egy L-es méretű Rod Hutchinson Game on volt zsugorcsővel.

A felkínált csali egy szem saját kagylós 18 mm-es dumbeel és fél szem kaviáros pop-up.

A csalit a saját pasztájával vontam be és a saját mixéből készült porba is meghempergettem majd ezután egy 10 cm-es stick mix hurka is felkerült az előkére,ami szintén a bojli saját mixéből készült és plussz őrölt magmixet,negyedelt bojlit,apróra tört halibut pelletet illetve tonhalkonzervet tartalmazott amit még ütősebbé egy tonhalas CSL liquiddel tettem.Behúztam a 2 végszereléket az előzőleg kiszemelt helyekre,etetésnek minden szerelékem köré 5 szem felezett bojli került és semmi más.

Nem telt el fél óra sem a behordást követően és nagy meglepetésemre megszólalat a balos botom ami a sekély vízben volt lerakva,odafutottam és láttam,hogy be van ejtve,ráemeltem és éreztem,hogy jó súlya van a halnak és nem rúg,rángat csak határozottan húz.Gondoltam magamban,hogy jó hal lesz de nem mertem mondani hiszen már egy hónapja nem volt bot a kezemben és nem voltam benne biztos,hogy szebb példány lesz.Amikor a parthoz ért megláttam és egyből tudtam,hogy 2012 első hala 10 kg felett lesz.Szépen csúszott a szákba a gyönyürű tükrös majd a mérleg 11.6 kg-nál állt meg,örömöm határtalan volt ilyen szerencsésen kezdeni az évet,gyorsan készült a halról pár fotó és vissza is engedtem.Megtöröltem a kezem és megnéztem a fényképeket a halról de az összes kép csak nagy feketeség volt… -EZT NEM HISZEM EL a hidegben ne m nyílott ki a fényképezőgép lencsevédője- ezért az egyik legjobban kezdődő évem hirtleen a legbalszerencsésebbé vált.De még időm sem volt mérgelődni mert azonnal megszólalt a jobbos botom is amin egy 7 kg-os tükrös kűzdött.

Januári tükrös a bontovai tóból a behúzást követő alig ¾-ed óra sem kellet és már megtalálta a csalit… Visszakerült mind a 2 szerelék a hejére,hihetetlen volt ahogy szinte egyszere húzta el mind a 2 botomat,csak egy dolgot mondogattam magamban-Január 6.-a van és már két pontyot fogtam 1 órán belül-Nem akartam elhinni.Ekkor még nem is sejtettem mi vár rám a horgászat elkövetkezendő részében.Talán még 10 perc sem telt el újra kapásom volt,egy 5 kilós tőponty zavarta meg a vacsorát.

Majd ettől a pillanattől kezdve 15-20 percenként egyfojtában kapásunk volt,mind a 4 botunk működött és nem akartuk elhinni hiszen a víz hőmérséklete alig 3-4 fokos.

Az éjszaka folyamán még ez az egy hal jött ami szebbnek mondható 5.5 kg volt a súlya,de ezen kívül további 16 db halat sikerült szákba terelni,átlagosan 2.5-4 kg közötti súlyban.Reggelre kicsit csendesedett a szél és kisütött a nap is és a halak iszonyatos erővel támadtak minket még szinte leülni sem volt időnk annyi kapásunk volt,csak sajnos a halak méretével voltak problémák mert egyik sem haladta meg a 4 kilót.Változtatni kellet valamit mert ez nem volt így jó,kihagytam az egyenletből a stick mixet és a felezett bojlit csak kizárólag egész golyóval etettem a horog köré azt is viszonylag nagy területre szórtam szét hátha jön egy szebb példány megint.

Sokszor volt rá példa,hogy szinte egyszerre 2-3 db halat is szákoltunk még a hideg idő ellenére is nagyon mohón táplálkoztak.

Látszik a képen,hogy a paszta még le sem oldódott a csliról de már elhúzta ez a kis téli harcos.
Estére már a stick mix nélküli előkéket vittem be és a csalikat sem pasztáztam be,de nagyot koppantam amikor a letett szereléket alig 5 perc múlva felvette egy 4kg körüli pontyocska.

Kicsit elkeseredtem,hogy ezt a szereléketis az apró húzza de megpróbáltam még egy módszert,az 5 szem egész bojlit még nagyobb területre szórtam szét és a csalim közelében semmilyen csalogatóanyag nem volt.Órák teltek el a következő kapásig ami már bőven belenyúlt az éjszakába,szép lassú folyamatos húzós kapást csinált a hal ami a megakasztás után szintén úgy elhagyta magát mint a legelső halam,kezdtem bizakodni ahogy a parthoz egyre közelebbn húztam és még mindig kűzdött szépen,hogy ez is jó halacska lesz.Amikor felhúztam először alig láttam,azt hittem rosszul láttam a lámpa féynénél de amikor a merítőbe csúszott már láttam,hogy életem legnagyobb koi pontyát fogtam meg január elején.Hihetetlen volt,ott feküdt előttem egy 10 kg feletti koi ponty a matracon aminek a súlya pontosan 10.4 kg volt.

Gyönyörű koipontyok élnek a Bontovai tóban.

Bejött az új etetési technika gondoltam magamban és visszaengedtem a tóba,had okozzon még másoknak is ekkora örömet mint nekem.Az éjszaka viszonylag csendben telt el pár kisebb pontyot leszámítva más már nem „bántott” minket.Az indulást estére terveztük úgyhogy még frissítettük a botokat és vártunk,közben az apróbb dolgokat már elcsomagoltuk,és a pakolás fájdalmait egy-egy kapás enyhítette.

Pakolás közben jött ez a szép tükrös kb 5 kg lehetett. Az utolsó bot kitekerése nehezebben ment az átlagnál,először azt hittük valami faág van rjata de a parthoz érve láttuk,hogy egy compó kűzd a horgon.

A búcsúhalunk,ami 15 mm-es fűszeres bojlira éhezett meg

Sajnos hamar eljött az este és elindultunk hazafelé,fáradtan de boldogan vágtunk neki az útnak,hazafelé összesítettem a fogásokat,összesen 49 kapásunk volt 48 óra alatt 4 botra,ebből 44 hal ért partot sikeresen,a fogások összsúlya 168.1kg volt,ami 3.82 kg-os átlagsúlyt jelentett.Úgy gondolom,hogy ez nem rossz eredmény így a tél közepén és remélem kedvet csináltam,hogy ti is ellátogassatok erre a gyönyörű víre illetve kipróbáljátok az extrém téli pontyozást.

Szalai Gergő (Cannabis Lake Team/Carp Friend Baits)