Három nap Bontován (Carp Baits ID Team) – Kaland és Teszt egyben

Hosszú tervezés előzte meg a Bontovai túránkat. Október utolsó hosszú hétvégéje a mienk. 72 óra amit fixen tudunk horgászni a koi pontyokról híres vízen.

Bojliból csak EVENTUS termékeket hoztam TESZTRE. És egy másik termékcsaládot, amit kontrollként kívántam használni, a helyes következtetések levonása érdekében.

A következő Eventus termékeket használtam:

• Bio best etető bojlicsalád egyes ízei
  • Supers 2 in 1 etető bojlicsalád egyes ízei
  • Premium pro csalizóbojli
  • Különböző ízű dipek

Teszteltem még a Prologic cég termékei közül Prologic C1 botokat,pontybölcsőt,szákot,stb.

Más nagy cég a JRC sátrát,sátorfűtés,kemping főző,lámpa,hálózsák,de ezekről máskor irok.

Tehát Eventus és Prologic teszt volt három napban.

A 4-es helyre esett a választás. Van rajta egy 14m2 es faház, 3 ágy s 1 asztal elfér benne. Ez a tó vége, itt van az a része a tónak ahol egy erdős rész van víz alatt. Nagyon akadós, erről a helyről a patakmeder is könnyen elérhető.

2 bóját ezen a területen helyeztem el. Ezeket 2-2 bottal horgásztam meg, a másik két bottal kereső horgászatot végeztem.

A tó ezen része laposabb hamar lehűl de a mélyebb patak innen is elérhető Rövid tanakodást és szemrevételezés követően irány a csónak s irány a víz. Bojli és kevés vegyes magmix került a bójákhoz. Minden a helyén, botok csalikkal a bójáknál, ágy, asztal a faházban, stb. Kezdődhet a teszt indulhat a horgászat.

Bojlik kerülnek fel sorban mindenféle ízben: squid&octopus-eper, tűzőszúnyog-sárgabarack, foghagyma-máj, málna-polip-rák, ananász, stb,stb,stb.

Majd kiderül mit is húz, mi is lesz a nyerő íz.

Eleinte vagy a kezdő etetés vagy csak az édes íz világ miatt, de a kicsik jöttek. Dávid fiam kezdte az aprítást, csak úgy jöttek egymás után a kicsi pontyok. Bármilyen íz került fel húzták a halak.

Míg a másik cég kontrol bojliaira 1-1 kapás volt!

Ahogyan növeltük a bojlik méretét s változtattunk az ízen. Mintha elvágták volna a kicsik útját a nagyobbak. És ahogyan vártuk jöttek a koik. A második esténél járunk, de az igazi nagyok minket még elkerültek. 5-6-7-8 kg ezek is jó halak, de nem ezekért jöttünk.

Kicsit módosítok az ízeken, formákon 10 féle ízt hoztam az Eventus bojliai közül. Minden ízre volt kapás!

Az éjszakák viszonylag kevés említésre méltó halat hoztak, viszont legalább tudunk pihenni. Éjjel próbáltunk drasztikusan szelektálni, nagy, dupla bojlikkal, igyekeztük elkerülni a 10kg alatti számunkra mondhatni nem célhalak ébresztgetéseit.

Sokat variáltunk, próbáltunk minden általunk ismert praktikát. A dippelés jól működött, jól gyorsította a halak megérkezését a csalinkhoz. A foghagyma minden kombinációban működött, ezeket a bojlikat sokkal jobban húzza. Ez nem volt nagy meglepetés, ezt is vártuk. Az Eventus májas-fokhagymása már-már legendásan jól működik minden vízen, minden időben. Délután ismét egy nagyobb 10+-os, de még mindig nem ez kell nekünk.. Nagyot akarunk és jött az utolsó este: szerencsétlenségünkre elkezdett a fényképezőben lévő memóriakártya rosszalkodni, nem mentett minden képet,aztán a végére meg is állt, de a fiam 16.80kg tőveséről a kép még megvan.

Ami utána jött nekem azt inkább nem írom le, mert képek hiányában senki nem hinné el…mindenesetre nekünk feledhetetlen élmény volt.

Élvezetes tanulságos túra volt. Az Eventus bojlik közül mindegyikkel tudunk halat fogni, a víz hőfoka 15 fok körüli volt, tehát még nem hűlt le jelentősen. A nyáron is jól működő büdös, fűszeres bojlik voltak még mindig az igazán jók.

Összegezve a horgászatomat elmondható, hogy 8kg alatti pontyból szinte bármennyit tudtunk volna fogni, viszont a 10kg fölötti pontyok becsapása már nehezebben ment. Talán a rövid horgászidő vagy a kezdő etetésnek használt magmix miatt. A magmixre gyorsan ráálló kisebb testű halak horgászatunk végéig előttünk maradtak. Következő alkalommal a magot és talán a pelletet is elhagynám.

Úgy érzem a botok és a csalik egyaránt bizonyítottak ezen a vízen.

A tógazda segítőkészsége, a táj, a csend, a halak, egyaránt kifogástalan szórakozásban részesítettek minket.