Májusi túra a Bontova-i tavon
2012 Május 11.-én délután érkeztünk meg a Bontova-i halparadicsomba, egy rövid hétvégére Kis Viktor barátommal. Úgy gondoltuk, hogy a hátsó részre ülünk ki, ezért az 5-ös helyre esett a választásunk. Csónakkal pakoltunk be a helyre, és mivel kezdett sötétedni ezért először a pacákat élesítettük be. A tavalyi horgászatok során sejtettük, hogy merre lesznek a halak. Jobb oldalra a gát sarkába húztunk kb. 70 80 méterre egy fa elé. elhelyeztük a végszereléket, ami 1 szem 20-as süllyedő fokhagymás bojli volt. Úgy gondoltuk, hogy bojlit és pár szem pelletet szórunk nagy távolságra. A másik szereléket baloldalra, 30 méterre a part szélébe tettük, egy nagy bedőlt fa alá. ide bojlit pelletet és kevés szemest is etettünk. A csali hóember volt, ami 1 szem 24-es banános és egy 16-os sbs ananászos pop-up volt. sötétedésre be voltak élesítve a pecák, felállítottuk a sátrat és kialakítottuk a tábort.

Bal oldali hóemberre volt az első kapás, ami egy szöszmötölős ejtés volt. Ráemeltem, de nem akadt a horog, valószínű kicsi volt. Újrahúztuk a csalit, és ahogy kiértünk, elfüstölt a jobbos bot is. A barátom ráemelt, és rögtön csónakba szálltunk és bementünk a hal fölé, 15 perc fárasztás után megláttuk a farkát a halnak. Rögtön tudtuk, hogy nem egy átlagos hallal küzdünk, hanem egy mohás hátúval. Újabb 15 perc telt el és semmi, még mindig forgatja a csónakot, ebben a pillanatban haljuk, hogy szól a másik jelző is. Nem tudtuk hirtelen hogy mit csináljunk, ekkor feljött a hal elsőre sikerült megmeríteni. A barátom nagyon boldog volt mivel megfogta élete legnagyobb tükrösét, amit 14-15 kilóra saccoltunk! Kiértünk bezsákoltuk a halat mentünk a másik botért beértünk és csak annyit látunk, hogy mozog a bokor. Szerencsére kijött a hal, ami nem egy hatalmas példány volt. Kiakasztottuk a horgot fertőtlenítettük a száját és visszanyerte szabadságát. Visszaraktuk a szereléke. 10 szem bojlit félbetörve nagy területre beszórtam, hátha beugrik egy nagy hal. A parton a bezsákolt halat megmértük a súlya pontosan 14 kg volt. A társam nagyon ürült az új rekordjának.

Pár kép után 1 puszi kíséretében visszanyerte szabadságát. Felkészültünk az éjszakára és izgalmakkal aludtunk el. 1 óra fele intenzív húzósa kapásra keltünk. Kirohantam a sátorból felkapcsoltam a fejlámpámat, semmit nem láttam, de szaladtam a hang irányába, felvettem a botot és léptem kettőt előre, ez volt az, amit nem kellett volna mivel az állvány alatta vízbe kötöttem ki, de a fék még mindig szólt. Ekkor ébredtem fel teljesen. Csónakba pattantunk rámentünk a halra, de csak a zsinórt találtuk meg a fa irányában, mivel vizes voltam kiugrottam a csónakból és elkezdtem a zsinórt bogozni 10 perc bogozás után rájöttünk, hogy a hal átúszott hosszába a fa alatt. Átmentem a másik oldalra ahol hamar megtaláltam a zsinórt, rajt a hallal. Amikor megláttam tudtam, hogy lehet, hogy a túra hala van a horgon. elharaptam az előtét zsinórt és kezemre csavarva a zsinórt mentem a hal után talán 2 perc után feljött a hal és megmutatta magát. Tudtuk, hogy 15 feletti hallal van dolgunk. társam csónakba merítővel én a vízbe, vártuk, hogy feljöjjön és megmeríthessük, de sajnos kipattant a horog a szájából. Nagyon csalódottak voltunk, de hát ezért horgászunk! Újra szereltünk és visszakerült a helyére a szerelék. Az éjszaka további idejében nem tudtunk aludni. Kapás kapást követte. A nagyok elkerültek minket. 3 és 5 kiló közötti pontyokat fogtunk 7 darabot. 4 óra fele csend lett. Hamar elaludtunk. 8 óra magasságában egy húzós kapásra keltünk. Csónakba szálás rövid fárasztás után mérlegeltük a halat. Pontos súlya 8,4 kg volt.

A szája teljesen épp volt. A mi horgunk volt csak benne! Elengedtük a halat és arra lettünk figyelmesek, hogy elkezdtek ívni a halak. Tudtuk, hogy amíg nem jön, egy lehűlés addig nem nagyon esznek mivel az ívással voltak elfoglalva. Addig legalább tudtunk 1 kicsit pihenni. Estére lehűlést, erős Északi szelet mondtak, amiben nem nagyon bíztunk, mivel nem úgy látszott, hogy valami is lesz. Felhő sehol tűz a nap. Napközbe nyugis órák voltak egy 2 kisebb pontyot fogtunk. Úgy döntöttünk, hogy tartjuk az etetést és kivárjuk a jó halat.

A szemben lévő helyen se fogtak egyáltalán semmit. Bontova-i csendélet. Ebéd után Úgy látszott készülődik valami mivel elkezdett fújni a szél és erősen beborult. Kezdtünk reménykedni, hátha szerencsénk lesz. 2 óra magasságában egy botgörbítős füstölős kapásra figyeltünk fel a bal oldali boton.

Felvettem a botot és éreztem, hogy nagy hal van a horgomon. Úgy gondoltam, hogy megpróbálom partról megfogni. Nagy hullámok miatt nem nagyon akartunk bemenni érte csónakkal. Talán sikerül kifárasztani partról is.

A hal jó erőben volt és megindult a szigetsor felé, rátartottam és megállt. Annyit éreztem, hogy egyszer-egyszer bólint egyet, és mint ha egy tuskót húzok kifelé. A part előtt megvadult egy kicsit lehúzott 20 méter zsinórt másodpercek alatt. Kicsit megijedtem, hogy bemegy a bokorba, de szerencsére vissza tudtam fordítani megint. 10 perc után feljött és megmutatta magát a társam elsőre meg is merítette. Elraktuk zsákba, visszahúztuk a pácát. A felhők elmentek, kezdett tisztulni az ég a szél is lecsillapodott. Újra nagy hőség lett. Ezt nem tudtuk felfogni! Azt kívántuk szakadt volna le az ég és lett volna nagy vihar. Akkor még nem tudtuk, hogy ez be is következik! A halat a mérleghez vittük ahol kiderült, hogy a súlya 13,45 kg. Fényképezés után alaposan lefertőtlenítettük a száját, mert nagyon meg volt neki varrva. ezután elengedtük a túra második 10 feletti halát.

Ez után megint nagy csend lett. A jelzők hallgattak csendben. Hallgattuk az időjárás jelentést ahol azt állították, hogy erős szél és eső várható estére. Reménykedtünk, hogy ez be is következik minél előbb. 6 óra magasságában elborult az ég, a fekete felhők orkán erejű széllel érkezetek. Örültünk is, mert sejtettük, hogy megmozgatja a halakat. 7 órától beindultak a halak folyamatosan sültek el a botok. Úgy látszik jó hatással van rájuk ez az idő. Sajnos 5 kiló fölé nem tudtunk menni, de megszakítás nélkül fogtuk az apraját. Ki a kicsit nem becsüli, a nagyot nem érdemli.

Vihar előtt! Hátra van még egy éjszaka! Ez a csodálatos Bontova-i tó reméljük még sok szép halat ad nekünk. 9 óra körül egy lassú húzós kapásunk volt. Felvettem a botot és éreztem, hogy nagy hal, de el van akadva. Csónakba szálltunk, dacolva a széllel rámentünk a halra, 10 perces fárasztás után szákba tereltünk egy szép tükörpontyot. Érdekessége hogy a hasán 2 db pikkely volt. Mérlegelésnél kiderült, hogy egy 7,3 kg-os bőrpontyot fogtam.

Pár fotó után visszanyerte a szabadságát. Újra húztuk a szereléket, és már mehettünk a másik botért is. A társam kibogozta a halt és elkezdődött egy újabb hosszú fárasztás. 10 perc után a hal olyan erővel húzott, hogy evezni kellett utána. Pár perc után megláttuk a halat. Örültünk mivel egy koiponty küzdött a horgon, amit 8-9 kg-ra saccoltunk. A hal megugrott és az utolsó erejével beleúszott egy bozótosba, ahol leszakadt a horogról. Sajnos nem tudtuk mit csinálni, nagyon óvatosan esznek és rosszul akad, a horog pedig zsugorcsővel biztosítjuk a jobb akadást. Visszahúztuk a szerléket az etetésre, de az éjszaka már csak kis halakat tartogatott számunkra, de azt bőven. 1 órakor elkezdett esni az eső is. Az aprókat nem tudtuk szelektálni, de reggelre fogtunk 13 darabot. Az eső csak szakadt. Úgy döntöttük, hogy összepakolunk és befejezzük a túrát. Nagyon meg voltunk elégedve a tóval. Egy újabb sikeres túrát tudhatunk magunk mögött, közel 200 kilós összfogással.

Köszönet a Bontova-i tónak!