Bontova 2014.05.22-25 ívás idején

Idén májusi horgászatra esett a választás. Az elmúlt évhez híven,megint a 4-es helyre választás. Tartottunk az ívástól de okkal s a nullázás okától is. De csalódtunk. Az éjjel nappal az ívás miatt nem nyugvó pontyokból már a az első bedobás után jött is az első kapitálisnak is mondható Kói, s utána sorban a társai.

Hihetetlen de az első napot nagyon pozitívan zártuk. S jött a másnap. A folyamatos ugrálás és a nádban való locsogás, fürdés ellenére fogtunk 1-2 kisebbet.

De ezek még nem azokból voltak amiért jöttünk. Kilókat nem írok mert felesleges. Szépen fogalmazva gyönyörű pontyokat akarunk a bölcsőben látni. De a második nap délutánjától jött a nulla, este nulla, másnap délelőtt nulla. Változtatni kell! Etetés a tó alján Keresztben húzódó patakmeder túlszéle s a partján álló fák töve. A komplett etetést Kisebb saját gyúrású 20mm-es CFB Red Army-ból csináltam s 16mm-es volt a csali.

A változtatás meghozta gyümölcsét. Elkezdték húzni megint. S nem is az aprajából valók.

Vihart mutat az időjárás előrejelzés ( történni kell valaminek). Imádkoztam ne essen annyi eső mert akkor ki kell menni a kocsival a tó elején lévő (parkolóba) vagy a segítőkész tulajt kell megkérni vontasson ki mert ez a hely igen csak sártenger lesz. De mit ad Isten (traktor hang) a tulaj és barátja simítják igazítják az utat. Megnyugodtam. Innen így kimegyünk. Korrekt kiváló út lett. Utólag is köszönjük minden horgász nevében is.

Van még durva 24 óránk. a Vihar pedig kerülget minket, hol égetően süt a nap, máskor pedig szitál az eső. Távolabb dörög s villámlik. De a kapásokkal törődve kevés figyelmet fordítunk a kerülgető viharra. És lám a változtatás a Red Army s a front meghozta a nagyokat.

Eljött az este kapások nélkül, majd a reggel. Pakoljunk s haza. A botokat letettem a sás hajló leveleire nyitott nyeletőfékkel s a rod-pod.-ot elkezdtem szétszedni. Felénél sem jártam amikor a fiam orsója elkezdett sikítani úgy szaladt róla a damil. Ő még nem fogott soha kóit pedig többször is voltunk már ezen a tavon. Minden vágya ez volt 3 nap alatt 1 kapás legyen de az kói legyen. Sok halat fogott most is s tavaly is,.(nagyokat is) És most a vágyak teljesültek az első napi arany kóitól azt kérte ő is fogjon egyet. És teljesülni is látszott az utolsó pillanatban, kb 15 perces fárasztása után egy nagy fehér foltot pillantottunk meg előttünk. APA! MEGVAN A KÓI. S lám tényleg. Egy hatalmas Hófehérke jelent meg. Teljesült egy kívánság Teljesült egy álom.

Zárásnak a legszebb volt. Fotó,vissza a vízbe… pakolás s irány a Szeged. A Tógazda Zsolti másnap jelezte ahogyan eljöttünk utána megjött amitől kicsit tartottunk, Özönvíz szerű eső esett a tóra, s pl:a 4-es helyen a faházig áradt ki a tó. Mi ezt megúsztuk.

Írta: Fodor István (Carp Baits ID Team)